Mina bästa tips inför sommarens läsning

Snart stundar den mycket efterlängtade semestern och då hoppas vi självfallet på många lata dagar i solen. Övriga delen av året föredrar jag ljudböcker och då lyssnar jag oftast i bilen till och från jobbet, men just på sommaren är det något speciellt med pocketböcker. Jag tänkte därför att jag skulle tipsa er om några av mina favoriter som kanske kan locka er till mer läsning. För att komma till mer info om respektive bok klicka på bilderna så blir ni länkade.
 
Livet efter dig - Jojo Moyes
Boken som blivit en riktig klassiker och jag misstänker att många av er redan har läst den eller kanske till och med sett filmen. Men ni som inte har gjort det tycker jag verkligen ska göra de. I alla fall antingen boken eller filmen. Något ni sent kommer ångra.
 
 
 
Ett hundra mil - Jojo Moyes
En av de böcker som gripit mig mest under de senaste åren. Jag minns den i detalj och skulle till och med kunna läsa den igen.
En romantisk, sorglig och rolig bok. Som att få allt i ett.
 
 
 
Störst av allt - Malin Persson Giolito
En mycket gripande bok! Även denna har gjorts till film och ett måste i sommar.
En filmatisering som jag tycker att dom lyckats väldigt bra med, men läs boken först.
 
 
 
En helt vanlig familj -  Mattias Edvardsson
En bok som jag faktiskt inte läst än men tänkte ge mig på i sommar. Jag gillar kategorin thriller och tror att denna kan vara bra.
Kan recensera den längre fram när jag avslutat den.
 
 
Trevlig sommar och bra läsning!
 
 
#1 - - Sandra:

Den sista har jag inte läst, de andra är bra val att tippsa om. Tack ❤

#2 - - fnulan:

Men vad bra med tips =) Jag började dock på en bok när jag var på Cypern... Har kommit till sidan 56......

Svar: Det är inte illa, du har i alla fall börjat. Du får ta tag i den och fortsätta. Annars får du lyssna istället.
marihand.blogg.se

#3 - - Popprinsessan:

Jojo Moyes är verkligen en favorit här också! Det är bara en bok av henne jag inte uppsakttat, Toner i natten, tror jag att den heter.
Störst av allt har jag bara sett, men den är nerladdad i min ljudboksapp så vi får se om jag lyssnar också. Har hört att den ska vara riktigt bra som bok.
Just nu läser jag en bok på engelska, vilket annars är länge sedan, så det tar lite extra lång tid :-)

Tack för boktipsen!

#4 - - Liw:

Tack för tipsen! Lite sommarläsning med pocket hör till ;) Jag har Jojo moyes arvet efter dig hemma. Den första delen har jag ju sett på film och nu tänkte jag läsa fortsättningen. Har du läst alla tre böcker i denna serie? Vad tyckte du isf? ;)

Svar: Nej jag har dessvärre bara läst den första. Får ta dom andra sen också. Just nu lyssnar jag på ”en helt vanlig familj”. Skulle läsa den men kunde inte hålla mig så jag lyssnar på den just nu
marihand.blogg.se

#5 - - Anna:

Så roligt med boktips. Jag har verkligen kommit av mig när det kommer till läsning. Förr läste jag mycket och gärna, men numera har jag så svårt för att komma till ro. Störst av allt har jag sett filmatiseringen av och tyckte rätt bra om den ☺️

#6 - - Anna:

Så roligt med boktips. Jag har verkligen kommit av mig när det kommer till läsning. Förr läste jag mycket och gärna, men numera har jag så svårt för att komma till ro. Störst av allt har jag sett filmatiseringen av och tyckte rätt bra om den ☺️

Svar: Du får börja lyssna på ljudböcker istället, det gör jag i bilen till o från jobbet.
marihand.blogg.se

#7 - - carro:

Så härligt att du kommer med lite bok tips till oss andra.Jag själv älskar att läsa böcker framför ljudböckerna.Störst av allt har jag faktiskt sätt på film och den är riktigtbra

Svar: Ja den är riktigt bra. men det var boken också.
marihand.blogg.se

#8 - - Jennifer:

Störst av allt har jag inte läst, men jag såg serien på Netflix. Är inte mycket för böcker nu längre..

Svar: Om man inte orkar/har intresse för att läsa böcker så kan man ju alltid lyssna på dom :)
marihand.blogg.se